Hybrydowy SUV mitsubishi outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła wystartował w certyfikowanym przez FIA rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2015, organizowanym w północnej części Tajlandii.

Zespół w składzie Takatsugu Aoki (kierowca) i Wuttichai Trithara (pilot) przejechał 2400 km ciężkiej trasy w 40 godzin, 1 minutę i 51 sekund, zdobywając 1. miejsce w klasie pojazdów elektrycznych T1-3 i 20. pozycję w klasyfikacji generalnej. Japończycy podkreślają, że elektryczny układ napędowy typu plug-in już trzeci rok z rzędu sprawdził się w tak morderczych warunkach.

Mitsubishi outlander PHEV w wersji rajdowej bazuje na modelu produkcyjnym. Główne podzespoły układu sterowania systemem PHEV, z wyjątkiem zmodernizowanego systemu kontroli, w aucie rajdowym pochodzą z wersji seryjnej.

Poza tym, inżynierowie zwiększyli moc silników elektrycznych i generatora i zastosowali akumulator trakcyjny o większej pojemności. Zmiany wprowadzone w systemie Twin Motor 4WD, wykorzystującym system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) znany z lancera evolution, miały pomóc w uzyskaniu lepszej trakcji.

Jednak na tym nie koniec terenowych eksperymentów. Japończycy wystawią outlandera PHEV w podobnej specyfikacji w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii ( od 22 do 24 października). Samochód poprowadzi kapitan zespołu Hiroshi Masuoka, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003.

Ważną informacją dla polskich kierowców jest fakt, że polski oddział Mitsubishi wprowadzi nad Wisłę nowego outlandera już w październiku tuż po oficjalnej premierze w czasie wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Odmiana PHEV dołączy pod koniec 2015 roku. Jak wygląda SUV z Japonii w nowym wcieleniu? Zobacz poniższą galerię...