Dlaczego Fundacja PZU angażuje się w kampanie dotyczące bezpieczeństwa na drogach?
Prowadzenie kampanii edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem na drogach jest jednym ze statutowych działań Fundacji PZU. Od lat prowadzimy działania w tym zakresie. Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”, realizuje ten cel poprzez przeciwdziałanie niebezpiecznym zachowaniom na drogach.

Czemu tym razem kampania stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo pieszych?
Piesi są najbardziej zagrożoną i jednocześnie bezbronną grupą użytkowników dróg. Niestety, Polska znajduje się w niechlubnej czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem ilości ofiar na drogach. Według danych Komisji Europejskiej, co piąty pieszy w Unii ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Konieczne jest podejmowanie działań, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych. W tym roku w ramach kampanii mówimy o pieszych i realizujemy działania, które realnie wpłyną na poprawę ich bezpieczeństwa na drodze. Dlatego ogłosiliśmy konkurs „Aktywne przejścia dla pieszych”, w którym samorządy mogą zgłaszać niebezpieczne miejsca w ich regionie. Nagrodą jest modernizacja takiego przejścia poprzez wyposażenie go w elementy poprawiające bezpieczeństwo - maty antypoślizgowe, kocie oczka oraz system świetlny informujący kierowców, że w pobliżu znajduje się pieszy.

Czy zaostrzanie sankcji wobec piratów drogowych i kampanie edukacyjne spowodowały, że obraz typowego polskiego kierowcy na przestrzeni ostatnich lat jakoś istotnie się zmienił?
Nie chcemy zmieniać obrazu polskiego kierowcy. Chcemy zmieniać przede wszystkim zachowania użytkowników dróg. Odwołując się do pozytywnego przekazu i relacji z osobami bliskimi chcemy uświadomić kierowcom i pieszym, że bezpieczeństwo na drodze zależy od nich samych.

Materiał powstał przy współpracy z  

Zobacz serwis Stop Wariatom Drogowym