Projekt lexus hoverboard rozpoczął się 18 miesięcy temu we współpracy z naukowcami z IFW Dresden oraz z firmy evico GmbH, która specjalizuje się w technologii magnetycznej lewitacji. Po serii testów w laboratoriach w Dreźnie w wykonaniu profesjonalnego skateboardzisty, Rossa McGourana, zespół postanowił sprawdzić, na co stać ich wynalazek.

Konstruktorzy przenieśli się do Barcelony, gdzie zbudowali specjalnie przygotowany skatepark, na którym można było wykorzystać techniki jazdy, figury i nawyki środowiska deskorolkowców ze specyfiką technologii lewitacji magnetycznej.

Przewieziono do Barcelony 200 m toru magnetycznego, który zamontowano pod powierzchnią skateparku. Ross wypróbował na nim tricki, na które zwykła deskorolka nie może sobie pozwolić, np. jazdę po wodzie.

Powstał nawet film "Slide" rejestrujący testy w Barcelonie - wyreżyserował go wielokrotnie nagradzany Henry-Alex Rubin. Obok hoverboarda i Rossa McGourana bierze w nim udział także lexus GS F.

Technologia lewitującej deskorolki Lexusa opiera się na dwóch kriostatach - zbiornikach w których nadprzewodnik jest chłodzony do -197 stopni Celsjusza ciekłym azotem. Deska ustawiana jest nad torem zawierającym magnes stały.

- Pole magnetyczne pozwala zachować dystans między deską i torem, powodując lewitację. Pole jest na tyle silne, że utrzymuje ciężar człowieka, nawet gdy wykonuje tricki i skacze na desce - wyjaśnia Oliver de Hass z firmy evico.