Z najnowszego raportu opublikowanego przez JATO Dynamics wynika, że od początku stycznia do końca czerwca europejscy kierowcy kupili 173 999 egzemplarzy forda fiesty - o 3,6 proc. więcej, niż w pierwszej połowie 2014 roku. Dane dotyczą rynków 30 krajów.

Sprzedaż fiesty na poziomie 33 646 sztuk w czerwcu 2015 była o 22,3 proc. większa, niż w czerwcu 2014. W opinii analityków to efekt wprowadzenia nowych kolorów, obniżenia zużycia paliwa, modyfikacji wyposażenia i odświeżenia stylizacji samochodu w maju 2015 roku.

W pierwszym półroczu 2015 fiesta była jednocześnie numerem 2 w Europie pod względem sprzedaży wśród samochodów wszystkich klas i segmentów (173 999 aut).

Pierwszą lokatę w klasyfikacji generalnej zajął volkswagen golf - 275 848 sztuk sprzedanych w ciągu 6 miesięcy 2015 roku. 

Podium po pół roku zamyka renault clio - 165 841 sztuk.