Koncern General Motors do 2016 roku zainwestuje 4 miliardy euro w Niemczech i Europie. Zastrzyk finansowy ma przynieść 23 nowe modele i 13 nowych silników. Już we wrześniu w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie producent zaprezentuje jeden z efektów świeżej strategii - nowe i niezwykłe wcielenie auta, które będzie produkowane w Gliwicach…

Oto na bazie nowej astry - której światowa premiera odbędzie się także podczas wystawy we Frankfurcie - producent z Rüsselsheim przygotowuje samochód turystyczny spełniający wymagania aktualnego regulaminu krajowych i międzynarodowych wyścigów serii TCR, w której rywalizują zespoły prywatne.

Seria TCR została zainaugurowana w 2015 roku. Kierowcy rywalizują w mistrzostwach krajowych i kontynentalnych oraz globalnej TCR International Series. Na każdym z tych poziomów obowiązuje identyczny regulamin techniczny. Dzięki temu samochód TCR może być wykorzystywany na całym świecie bez wprowadzania technicznych modyfikacji. Dwulitrowy turbodoładowany silnik pojazdu rozwija moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 410 Nm.

Prace nad modelem opel astra TCR są w toku, a dane techniczne pojazdu… leżą w sejfie. Inżynierowie zapowiadają, że testy nowego auta dla prywatnych zespołów wyścigowych powinny rozpocząć się w październiku.