Oficjalna produkcja seryjna nowej generacji opla astra ruszy pod koniec września. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że do końca 2015 roku zakład w Gliwicach planuje wyprodukować ok. 20 tys. sztuk nowej astry.

Andrzej Korpak, dyrektor generalny GM Manufacturing Poland w rozmowie z dziennik.pl ujawnia, że proces wdrożenia do produkcji nowej astry podzielono na trzy etapy.

- Na początku 2015 roku rozpoczęliśmy montaż pierwszych modeli poza linią produkcyjną. W zeszłym tygodniu ukończono drugą fazę, produkując pierwsze samochody na linii produkcyjnej, służące do przeprowadzania szkoleń i wewnętrznych testów - opisuje szef gliwickiej fabryki - Obecnie jesteśmy w finalnej fazie przygotowań do rozpoczęcia regularnej produkcji nowej generacji opla astry. Za trzy tygodnie przejdziemy do ostatniej rundy, kiedy będą powstawać pełnowartościowe modele, produkowane na pełnej prędkości linii - dodaje.

Wiadomo też, że fabryka w Gliwicach będzie głównym producentem astry hatchback 5d, czyli najpopularniejszego modelu.

Nowe auto będzie oparte na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzane silnikami najnowszej generacji. Samochód zaoferuje wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów; dlatego zainwestowano w kluczowe działy fabryki m.in. w modernizację tłoczni i spawalni. Nie obyło się też bez dostosowania głównej linii, na której 70 proc. produkcji jest teraz zautomatyzowane. - Należało przeprogramować roboty. Zainwestowaliśmy także w budowę nowych magazynów - mówi Korpak. 

Światowa premiera auta odbędzie się w połowie września w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. Opel wiąże z nową astrą ogromne nadzieje, m.in. dlatego na początku roku przyjął i przeszkolił 500 nowych pracowników. Obecnie fabryka w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym w trzech oddziałach ok. 3900 osób.

Pierwszym samochodem, jaki został wyprodukowany w Gliwicach był opel astra classic - licznik śląskiej fabryki ruszył 31 sierpnia 1998 roku. Od prawie 17 lat zakład wypuścił 2 mln samochodów na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co sprawiło, że stał się jednym z największych eksporterów w Polsce. 

W lutym 2015 uruchomiona została produkcja holdenów astra i cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii. Pod koniec tego roku planowane jest z kolei rozpoczęcie produkcji buicka cascady, który trafi do Ameryki Północnej.

Opel jest teraz jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce - tylko w 2014 roku niemiecka marka sprzedała nad Wisłą ponad 28 tys. samochodów (wzrost o 41 proc.) i awansowała na czwarte miejsce, z udziałem na poziomie ponad 7 proc. w całym rynku samochodowym. W 2015 Opel nie zdejmuje nogi z gazu - w pierwszych pięciu miesiącach sprzedaż wzrosła o 19 proc., a udział w rynku o 1,2 pkt. proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.