Naukowcy podkreślają, że audi e-benzyna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej. 

E-benzyna składa się w 100 procentach z izooktanu i ma wysoką wartość oktanową ROZ 100. Nie zawiera siarki ani benzenu i dlatego spala się bardzo czysto. Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym na zwiększenie wydajności - podkreślają twórcy.

Nowe paliwo Audi będzie testowane w laboratoriach i w silnikach doświadczalnych. Koncern z Ingolstadt, razem z firmą Global Bioenergies, ma zamiar tak zmodyfikować proces jego produkcji, aby mógł się on odbywać bez biomasy - wtedy wystarczy woda, wodór, CO2 i światło słoneczne. Jeśli wyniki prób będą pozytywne, wówczas nie jest wykluczone, że ruszy produkcja na większą skalę i takie e-paliwo będzie można tankować ogólnie na stacjach.

Jak powstaje e-benzyna?

Global Bioenergies we francuskim Pomacle koło Reims prowadzi zakład doświadczalny produkcji izobutylenu, podstawowego budulca Audi e-benzyny. Izobutylen powstaje tam nie z ropy naftowej, ale z surowców odnawialnych. Innym partnerem Audi, z którym prowadzone są prace projektowe, jest Centrum Procesów Chemiczno-Biotechnologicznych Fraunhofer (CPB) w Leunie (Saksonia-Anhalt). Naukowcy przy pomocy wodoru przekształcają tam izobutylen w stanie gazowym w płynny izooktan. Firma Global Bioenergies buduje teraz instalację doświadczalną, która od 2016 roku ma produkować większe ilości tej substancji.

Przypominamy, że inżynierowie Audi pracują też nad optymalizacją procesu produkcji e-diesla, e-etanolu i e-gazu. Gdy cel ten zostanie osiągnięty, nowe paliwa również mogą pojawić się na rynku. CZYTAJ WIĘCEJ>>>

Koncerny paliwowe raczej nie będą zadowolone z nowej sytuacji.