Alfa Romeo liczy sobie już 105 lat - dokładnie 24 czerwca 2015 roku włoska marka będzie świętować urodziny. Z okazji jubileuszu producent z Italii szykuje prawdziwą bombę, premierę jakiej nie było do ponad wieku - właśnie wtedy oczy całego świata poznają nowy model segmentu D.

Mówi się, że najnowsze dzieło inżynierów zostanie nazwane giulia, auto wypełni lukę po alfie 159. Wraz z debiutem nowego modelu odbędzie się premiera nowej platformy z napędem tylnych kół (w planach także Q4, czyli 4x4). Samochód powalczy w klasie premium, czyli z audi A4, mercedesem klasy C i BMW serii 3.

Uroda? Jeśli nowa Alfa Romeo będzie tak seksowna, jak wydźwięk imienia "Giulia", to Włosi będą mieli pełne ręce roboty. Zwłaszcza, że planowane silniki już teraz zapowiadają się jako najprawdziwsze cuore sportivo! 

Z gorących informacji wynika, że produkcją nowych silników do przyszłych modeli Alfy, czyli także giulii, zajmie się zakład w Termoli - nowe zlecenie na produkcję dwóch zupełnie nowych jednostek w tej fabryce ogłosił Sergio Marchionne, dyrektor generalny FCA.

Pierwsza jednostka została opracowana specjalnie dla Alfy Romeo - to 4-cylindrowe benzynowe serce o podwyższonych osiągach (najpewniej o pojemności 1,8 l). Druga to 6-cylindrowa konstrukcja, pochodząca z Ferrari, również opracowana specjalnie dla Alfy. 

Zdolność produkcyjną zakładu w Termoli szacuje się na ponad 200 tys. silników, co ma zaspokoić ponad połowę zapotrzebowania przewidzianego w planie produkcyjnym Alfy Romeo do 2018 roku. 

W związku z tym zleceniem pojawiło się już częściowe wyposażenie nowych obiektów, w tym pierwsza maszyna Comau do obróbki mechanicznej głowicy - ustawiono ją na jednej z przyszłych linii produkcyjnych. W sumie - wraz z kosztami projektowania, rozwoju i inżynierii silników oraz budową nowych linii - inwestycja pochłonie ponad 1,5 mld euro.

Prace mają zostać ukończone w ciągu pół roku. Równolegle zostaną uruchomione kursy szkoleniowe dla wszystkich pracowników. Aktualnie w fabryce pracuje 2400 osób; przewidziano zatrudnienie dodatkowych 50 młodych osób na strategiczne stanowiska, co spowodowane jest koniecznością uruchomienia trzeciej zmiany przy produkcji skrzyń biegów.

Przedstawiciele włoskiego koncernu wiążą z nowymi silnikami ogromne nadzieje - liczą na to, że jednostki będą miały zasadnicze znaczenie dla odrodzenia Alfy Romeo na arenie międzynarodowej.

Na koniec kartka z kalendarza. W 1962 roku Alfa Romeo zaprezentowała swoją szybką limuzynę o wdzięcznej nazwie giulia - to był prawdziwy hit! Rok później dołączyła piękna giulia GT.