Zespół Peugeot-Total jest na nogach od siódmej rano. Mechanicy opanowują bazę testową w Chateau Lastours, w której odbędzie się kolejna faza rozwoju 2008 DKR. Liczy się każda minuta. Po raz pierwszy trzy zespoły będą się zmieniać za kierownicą. Po wstępnych jazdach w Freneuse, Monthlery oraz Le Creusot i wyeliminowaniu błędów, można wypuścić bestię na kamieniste drogi, które dają przedsmak przygody, jaka ich czeka w Ameryce Łacińskiej.

Reklama
Peugeot

Doświadczony kierowca, jakim jest Carlos Sainz, pozwolił wyłapać nieuniknione problemy typowe dla wieku dziecięcego. Teraz będą go wspomagać dwaj nowi członkowie zespołu. Program testów obejmuje zatwierdzenie zmian w podwoziu i układzie chłodzenia.

Stephane Peterhansel zajmuje miejsce w wysoko zawieszonej kabinie 2008 DKR. Przesiadka na samochód z napędem na dwa koła to niesamowita zmiana! - mówi francuski mistrz po przejechaniu trasy testowej.

Reklama
Peugeot

Kolejne jazdy potwierdzają pierwsze wrażenie: Nigdy jeszcze nie prowadziłem samochodu o tak dużym skoku zawieszenia. Ale prawdziwą niespodzianką jest to, jak peugeot 2008 DKR pokonuje dziury w drodze i jak reaguje zawieszenie. Przywykłem do tego, że mną rzuca, a teraz odkrywam, że można skutecznie, a jednocześnie płynnie pokonywać takie nierówności. W miejscach, gdzie instynktownie boisz się wstrząsu, bierze go na siebie zawieszenie i duże koła. To świetne wrażenie. Można pokonywać dziury z prędkością 120 lub 130 km/h zamiast 80. Będę musiał zmienić swój styl prowadzenia samochodu…

Peugeot

Napęd na dwa koła daje więcej zabawy i wymaga większej precyzji w prowadzeniu. Jest nieco trudniejszy do kontrolowania. Cały czas trzeba jechać na granicy. Jeśli chodzi o resztę, to silnik jest dobry, skrzynia biegów też chodzi dobrze… Jeszcze daleko co prawda do optymalnych ustawień, ale pierwsze wrażenie jest bardzo dobre - samochód ma duży potencjał - mówi Peterhansel

Cyril Despres, eks-motocyklista rajdowy, pięciokrotny zwycięzca w rajdzie Dakar na dwóch kółkach, zaczyna nowe życie za kierownicą samochodu. Po rekonesansowej jeździe Peterhansela przychodzi moment, w którym po raz pierwszy może zasiąść za sterami 2008 DKR. Po kilkudziesięciu kilometrach wraca do bazy.

To niesamowite! Pod każdym względem znacznie lepsze, niż to, co mogłem sobie wyobrazić! I to jeszcze nie poszedłem na całość… - mówi Despres i spowiada się też inżynierom z popełnionego błędu: W pewnej chwili zdekoncentrowałem się. Przegapiłem zmianę biegu na niższy i pojechałem na zbyt wysokich obrotach...

Gilles Picard, dwukrotny zwycięzca w rajdzie Dakar u boku Luca Alphanda i też eks-kierowca motoru wydaje się niemniej bardzo zadowolony z początków nowego członka zespołu. Ściemnia, jak to młodzi. Naprawdę czysto prowadzi!

Peugeot
Reklama

Carloz Sainz wsiada już do kabiny peugeot 2008 DKR. Patrzył na pierwszy start Cyrila Despres z życzliwością starszego brata. Jestem pewny, że zrobi dobrą robotę i zresztą jestem gotów mu pomóc. Stephane i pozostali pokazali, że motocykliści rajdowi mogą też być świetnymi kierowcami samochodowymi i wiem, że to groźny zawodnik - mówi Sainz.

Jazdy treningowe będą prowadzone w intensywnym tempie aż do wyjazdu do Ameryki Południowej.