Koncern Nexteer Automotive łącznie do roku 2020 planuje zainwestować 335 mln zł - pieniądze zostaną przeznaczone na budowę nowego zakładu, powierzchni magazynowych oraz zakup specjalistycznych maszyn. Przedstawiciele producenta twierdzą, że budowa nowego zakładu, który stanie obok fabryki Nexteer funkcjonującej od 1997 roku, ma rozpocząć się jeszcze w 2014 roku, a zakończyć na przełomie lat 2015 i 2016. 

Na decyzję umiejscowienia nowych inwestycji w Polsce miała przede wszystkim wpływ doskonała jakość produktów wytwarzanych w naszych polskich fabrykach, jak i korzystne warunki ekonomiczne, jakie daje obecność w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Bardzo istotne jest dla nas także to, iż nowe inwestycje pozwolą nie tylko na utrzymanie dotychczasowych miejsc pracy, ale także stworzenie nowych stanowisk, o liczbie których poinformujemy w stosownym czasie - mówi Rafał Wyszomirski, wiceprezes Nexteer Automotive ds. globalnych operacji i prezes Nexteer Automotive Poland.

Wyszomirski dodaje, że inwestycje w Polsce są częścią planu rozwoju technologii elektrycznych układów kierowniczych Nexteer Automotive, montowanych obecnie w modelach takich marek, jak BMW, Citroen, Fiat, Peugeot czy Opel

W szczególności dotyczyć będą one układów typu Single Pinion EPS i Column EPS, montowanych głównie w mniejszych modelach światowych producentów - uściślił szef Nexteer Automotive Poland.

Zakłady Nexteer Automotive w Gliwicach i Tychach działają w Polsce od ponad 15 lat i są obecnie jednymi z największych spośród 20 fabryk koncernu pod względem produkcji i zatrudnienia. Na co dzień pracuje w nich łącznie ponad 1150 osób. Taśmy fabryk opuszcza rocznie niemal półtora miliona elektrycznych układów kierowniczych. Od kilkunastu miesięcy polskie zakłady jako jedyne na świecie produkują m.in. system EPS dla pierwszego w pełni elektrycznego BMW - modelu i3.