Właśnie tak wygląda nowy peugeot 2008 DKR - francuski producent pochwalił się urodą rajdowej broni, którą chce walczyć na trasach Dakaru w 2015 roku. Barw Teamu Peugeot Total będą bronić Carlos Sainz i Cyril Despres. Trzeba przyznać, że styliści i inżynierowie stworzyli kawał ładnej maszyny.

Reklama
Peugeot

Okazuje się, że agresywne linie 2008 DKR nie są czysto stylistycznym pomysłem - zostały podyktowane wymaganiami technicznymi. Ośrodkowi stylistycznemu przekazaliśmy bardzo precyzyjne założenia techniczne z podanymi podstawowymi wymiarami, objętością wnętrza, rozmiarem kół, skokiem zawieszenia oraz dane aerodynamiczne z symulacji - powiedział Jeana-Christophea Paillera, szef projektu ze strony Peugeot Sport.

Peugeot

Już na początku biuro projektowe Peugeot Sport musiało dokonać strategicznego wyboru. Jaki powinien być napęd: na cztery czy na dwa koła? Zgodnie z przepisami regulaminu rajdu decyzja ta miała wpływ na dwa bardzo istotne parametry samochodu...

Reklama

Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rozwiązań praktykowanych w rajdach, żeby zobaczyć atuty różnych opcji i finalnie zdecydowaliśmy się na wybór dość odmienny od konkurencji. Ze względu na parametry terenowe i zdolność jazdy po piasku wersji z napędem na dwa koła, zdecydowaliśmy się finalne na to właśnie rozwiązanie. Dzięki temu możemy mieć większe koła i większy skok zawieszenia wraz z wszystkimi wypływającymi z tego korzyściami - mówi Paillera . W efekcie 2008 DKR jest uzbrojony w 37-calowe opony michelin mające niemal 94 cm średnicy!

Peugeot
Reklama

Nadwozie rajdowego peugeot 2008 DKR tylko odrobinę przypomina samochód seryjny. Projektanci skorupę stworzyli od nowa - dzięki temu 2008 DKR nie ma na przykład tylnych drzwi i wygląda jak wizja coupe 2008. Najtrudniejszym wyzwaniem był przód auta.

Peugeot

Ze względu na wymagania dotyczące parametrów terenowych niezbędnych do pokonania trudnego terenu rajdu, kąt natarcia musiał być bardzo duży. Wymagało to zastosowania bardzo krótkiego zwisu, a więc odmiennego rozwiązania przodu niż w samochodzie seryjnym. Na szczęście konstruktorzy uważnie słuchali naszych uwag i zmienili rozmieszczenie niektórych elementów, które mogły być dla nas utrudnieniem. Zostawili nam nieco swobody, co pozwoliło zaprojektować przód jak najbardziej zbliżony do 2008 - powiedział Michaël Trouvé, odpowiadający za kształt nadwozia w ośrodku stylistycznym Peugeot.

Silnik? Pozostaje tajemnicą.