Mary Barra, nowa szefowa General Motors, podczas wizyty w centrali Opla w Russelsheim zapowiedziała, że do 2016 roku koncern zainwestuje 4 miliardy euro w Niemczech i Europie. Zastrzyk finansowy ma przynieść 23 nowe modele i 13 nowych silników. 

Wizytując matecznik Opla Barra przyznała, że fabryka w Russelsheim zacznie wytwarzać zupełnie nowy model auta - samochód wypełni lukę po tym, jak zakończy się tam produkcja aktualnej generacji astry. Obecnie niemiecki zakład wypuszcza w świat insignię, a za rok zjedzie z tamtejszych taśm również van zafira tourer. 

Z punktu widzenia fabryki w Gliwicach ważniejsze jest to, że właśnie w polskim zakładzie (oraz w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii) Opel umieści produkcję nowej generacji astry. Tym samym niemiecka marka rezygnuje z produkcji tego modelu w Niemczech. Montaż nowej generacji kompaktowego opla na Śląsku ruszy w 2015 roku. 

Niemiecki producent zapowiadał już, że będzie starał się zwiększyć udział lokalnych kooperantów w produkcji nowej astry. Ma to przyczynić się do powstania kolejnych miejsc pracy w regionach obydwu zakładów - polskiego i brytyjskiego.

Zbliżająca się piąta już generacja astry ma odegrać pierwszoplanową rolę w operacji odzyskiwania sił przez markę z Russelsheim.

Łączna produkcja samochodów w Polsce w 2013 roku wyniosła 575 117 aut, to 9,55 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Opel Polska z udziałem w rynku na poziomie 18,87 proc. (-0,84 pproc.) jest na trzeciej lokacie. Liderem produkcji pozostaje Fiat Auto Poland. Na drugiej pozycji plasuje się Volkswagen Poznań.