Inżynierowie Nissana zaprezentowali nowy, trzycylindrowy turbodoładowany silnik DIG-T R o pojemności 1,5 l. Dlaczego ta konstrukcja jest tak wyjątkowa? A nawet - jak mówią przedstawiciele japońskiej marki - rewolucyjna?

Nowy silnik jest niezwykle zwarty - blok ma 40 cm długości, 20 cm szerokości i 50 cm wysokości. Waży tylko 40 kg. Konstruktorzy twierdzą, że o ile jednostka jest zbyt ciężka by zabrać ją ze sobą do samolotu (ograniczeniem są przepisy panujące na lotniskach) o tyle jej wymiary pozawalają ta to by z łatwością zamknąć ją do bagażu podręcznego. 

Osiągi? Trzycylindrowe turboserce rozkręca się do 7500 obr./min. Silnik produkuje 400 KM mocy i 390 Nm! Oznacza to, że japońskim inżynierom udało się z jednego kilograma wydusić aż 10 KM. W opinii konstruktorów osiągnięty przez nich wynik jest lepszy niż w silnikach 1,6 V6 turbo, które w sezonie 2014 będą napędzać bolidy Formuły 1.

Czy nowy silnik trafi pod maskę seryjnych modeli Nissana? Nie wiadomo. Na razie pewne jest to, że zaprezentowana jednostka znajdzie zastosowanie w wyścigowym modelu ZEOD RC, który 14 czerwca stanie na starcie 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.