Wiadomo, ze wersja z numerem 2 000 000 zostanie wysłana do fabryki w Sochaux, gdzie zamontowana zostanie w jednym z egzemplarzy peugeot 308.

Silniki benzynowe rodziny EP o pojemności skokowej 1.4 i 1.6 montowane są w wielu modelach Peugeot i Citroena. Najmocniejszy z nich rozwija moc 200 KM i jest dostępny m.in. pod maską citroenie DS3 Racing, DS4 i DS5. Ostatnio zaprezentowana została 270-konna odmiana tej jednostki napędowej, która stała się sercem peugeot RCZ R.

Produkcja silnika benzynowego opracowanego przez PSA Peugeot Citroen we współpracy z BMW rozpoczęła się w 2006 roku. Turbodoładowana wersja 1.6 THP została nagrodzona siedem razy z rzędu przez magazyn "International engine of the year award".

Każdego dnia produkuje się 1280 silników z tej rodziny. Do tego dochodzi produkcja 900 podzespołów fabrycznych - bloków cylindrowych, głowic cylindra, korbowodów i wałów korbowych, które codziennie wysyłane są do fabryki BMW w Hams-Hall (Wielka Brytania), a następnie montowane w modelu mini.

Fabryka Francaise de Mecanique w Douvrin we Francji zatrudnia w prawie 3050 osób, z których około 800 pracuje przy produkcji silników EP. To jedna z dwóch fabryk, obok Tremery, produkujących w Europie silniki PSA Peugeot Citroen.