Kiedy Eiji Toyoda w 1967 roku stał się dyrektorem wykonawczym Toyoty, z jej taśm montażowych zjeżdżało 800 tys. samochodów w ciągu roku. Auta powstawały właściwie tylko w Japonii. W 1982 roku został prezesem zarządu (do 1992 roku; u steru firmy był przez 25 lat). 

Kiedy w 1994 roku definitywnie odszedł z zarządu japońska machina kręciła się jak szalona - produkcja wynosiła już ponad 4,6 mln samochodów - w tym 735 tys. aut powstawało w Ameryce Północnej i ponad 100 tys. w Europie.

Eiji Toyoda jest określany promotorem ekspansji Toyoty za granicę. To za rządów Toyody japoński producent podpisał porozumienie o współpracy z amerykańskim rywalem - General Motors - w 1984 roku ruszyła produkcja. Kolejne lata to start produkcji w stanie Kentucky w USA iw  Kanadzie. W tym samym czasie Toyota zaczęła wytwarzać samochody w Wielkiej Brytanii. 

To właśnie za czasów rządów Eiji Toyody swoją historię na kartach motoryzacji zaczął pisać chyba najpopularniejszy japoński samochód świata…

Otóż rok przed tym jak Toyoda stał się dyrektorem wykonawczym, we wrześniu 1966 r., specjalnie z myślą o produkcji modelu corolla, Toyota otworzyła nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później rozpoczęto produkcję w Australii i Malezji, z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków. Od roku 1965 do roku 1968 Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję z 480 tysięcy do 1,1 miliona pojazdów.

Sprzedaż Corolli, produkowanej obecnie w 15 fabrykach na całym świecie, stanowi jedną piątą ogólnej liczby pojazdów sprzedanych przez Toyotę w 76-letniej historii firmy.

Eksport corolli do Ameryki Północnej rozpoczął się w roku 1968. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat od premiery. 

W roku 1997 corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata - łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 22,65 miliona. Od roku 2002 nabywców znajduje ponad milion egzemplarzy rocznie; w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata codziennie sprzedawano 3180 corolli.

Sukces tego samochodu jest dziełem wielu ludzi z całego świata i jestem dumny, że również mam w tym swój udział. Jestem też wdzięczny wszystkim posiadaczom i miłośnikom corolli. Źródłem sukcesu corolli jest kultywowana od lat koncepcja twórcza Tatsuo Hasegawy - corolla ma dawać radość i komfort ludziom z całego świata - powiedział Shinichi Yasui, główny konstruktor modelu corolla.

Corolla została pierwotnie stworzona z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60. Ówczesny główny konstruktor Tatsuo Hasegawa zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu. Kierując się tymi spostrzeżeniami, Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej corolli. Podstawy tej koncepcji pozostają niezmienne: ciągła ewolucja i dostosowanie do wymagań klientów na każdym z rynków.

Gdy pierwsza corolla zjechała z linii produkcyjnej, wiele ważnych dla bezpieczeństwa rozwiązań było opcjonalnych. Później, mając na względzie potrzeby rodzin, Toyota postanowiła uczynić je standardowymi. 

Na przestrzeni lat toyota corolla stała się symbolem solidności i trwałości. Japoński rywal golfa i innych zdobywał pierwsze miejsca m.in. niemieckich rankingów niezawodności.