Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata (w barwach Citroena) tym razem usiadł za kierownicą peugeota 208 T16 Pikes Peak i startował w klasie Unlimited. Samochód dysponuje mocą 875 KM, waży 875 kg -  co daje stosunek mocy do masy 1:1. Napęd na cztery koła. 208 T16 Pikes Peak był wyposażony w opony Michelin (31/71-18), które zostały opracowane specjalnie na ten wyścig.

Loeb przejechał 20 kilometrów, pokonał 156 zakrętów, ze średnią prędkością 145,7 km/h.

Naprawdę nie spodziewałem się niczego lepszego niż 8:15, więc wynik 8:13 był fantastyczny. Przed startem nie wiedziałem czy cisnąć na maksa, czy jechać komfortowym tempem. Ostatecznie zdecydowałem się cisnąć do limitu - powiedział zwycięzca Pikes Peak.

Pierwsza edycja wyścigu odbyła się w 1916 roku, co czyni zeń jedną z najstarszych imprez tego typu w Ameryce. W czasie wyścigu zmianom ulega ciśnienie atmosferyczne, temperatura, warunki pogodowe oraz szereg innych czynników. Wymaga to idealnego przygotowania samochodu, który do końca musi zachować pełną sprawność i osiągi.

Zobacz film z przejazdu Loeba na Pikes Peak 2013 - zwróć uwagę na płynność jazdy i utrzymywaną linię.

http://youtu.be/6QKdnz8i14E