Najnowsze silniki serii CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników o mniejszej pojemności po silnikach benzynowych SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych.

Reklama

Opel podkreśla, że nowa jednostka CDTI ECOTEC 1,6 jest jego pierwszym silnikiem spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Zdaniem konstruktorów to zasługa zastosowania zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium. Niemiecki producent obiecuje, że nowy silnik będzie dostępny w różnych zakresach mocy - niemal na 100 proc. nowe serce trafi pod maskę astry produkowanej w fabryce w Gliwicach

Inżynierowie twierdzą, że w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

Do końca 2013 roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku - powiedział Thomas Serdan, wiceprezes zarządu Opla.

Reklama

Produkcja silników CDTI ECOTEC 1,6 ruszy z początkiem wiosny 2013 roku w zakładach w Szentgotthard na Węgrzech. W tym samym miejscu są produkowane nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6.