– Popyt na auta w Europie spada, szczególnie w takich krajach jak. Włochy, do których eksportowana jest większość samochodów produkowanych w zakładzie w Tychach – tłumaczy Bogusław Cieślar, rzecznik FAP.

Segment A, do którego należą samochody produkowane w Tychach, spadek popytu dotyka najmocniej. W tym roku produkcja zakładu nie sięgnie nawet 350 tys. sztuk, a w 2013 r. ma spaść poniżej 300 tys. egzemplarzy. Jeszcze w 2009 r. w Tychach wyprodukowano ponad 600 tys. aut.

Według danych firmy Samar w listopadzie z wszystkich polskich fabryk wyjechało 39,2 tys. samochodów osobowych, o 27,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Na krajowy rynek wyprodukowano 525 samochodów, o 36 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński zapowiedział w weekend, że we wtorek rząd zajmie się sytuacją polskiego przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności fabryki Fiata w Tychach.