Podczas wtorkowej konferencji prasowej Zientarski, tymczasowo kierujący biurem RIK, poinformował, że zamierza wywołać ogólnopolską debatę na temat bezpieczeństwa na drogach.

"Szykowane są zmiany w systemie egzaminowania kandydatów na kierowców. Wspomina się o obowiązkowym stosowaniu opon zimowych, resort transportu pracuje nad dopuszczeniem do rejestracji samochodów, które mają kierownicę po prawej stronie" - wyliczał Zientarski i wskazywał, że przy tych zmianach nie pytano o opinię jednej z najliczniejszych grup obywateli, czyli milionów kierowców.

Reklama

Dlatego zdecydowano się na stworzenie w strukturach stowarzyszenia Kierowca.pl biura Rzecznika Interesu Kierowców. Będzie ono zgłaszać inicjatywy ustawodawcze związane z poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach oraz konkretne rozwiązania służące interesom wszystkich ich użytkowników.

"Dotychczas prywatni użytkownicy dróg często byli pozostawieni sami sobie, więc inicjatywa RIK jest pożyteczna. Z zainteresowaniem będziemy obserwować dalszy jej rozwój, jako partnera w pracach nad bezpieczeństwem drogowym" - powiedział obecny na konferencji rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.

Reklama

Obecnie działa 10 regionalnych biur RIK, a za kilka miesięcy mają być one uruchomione w każdym województwie. Biura zapewniać będą bezpłatną pomoc przy rozwiązywaniu konkretnych, jednostkowych problemów kierowców, np. w kwestiach interpretacji przepisów ruchu drogowego.

Działalność RIK ma być finansowana m.in. z wydawanych przez Stowarzyszenie Kierowca.pl rocznych rekomendacji dla produktów z branży motoryzacyjnej, np. dla materiałów do szkolenia kierowców, wyposażenia pojazdów szkoleniowych oraz innych wyrobów motoryzacyjnych.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kierowca.pl powstało w 2006 r. Pierwsze działania organizacji skupiały się wokół zagadnień związanych z kształceniem kierowców zawodowych w Polsce. Prowadzono też akcje promujące bezpieczeństwo ruchu drogowego.