Zdaniem twórców TMG Yaris R1A ma umożliwienie ściganie się początkującym zawodnikom za przystępną cenę. Japoński koncern przyjmuje już zamówienia na samochód - całkowita cena wraz z zestawem do modyfikacji wynosi około 22 500 Euro.

Przepisy FIA dla kategorii R1A dopuszczają jedynie ograniczone modyfikacje standardowego, trzydrzwiowego yarisa z silnikiem 1,33 l. Zestaw do modyfikacji dostarczany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) obejmuje rajdowy układ wydechowy, krótsze przełożenia skrzyni biegów oraz regulowane, sportowe zawieszenie o zmiennym prześwicie. Zestaw zawiera także dedykowaną klatkę bezpieczeństwa, osłony miski olejowej, zbiornika i przewodów paliwowych, system gaśniczy, rajdowe fotele i pasy, oraz awaryjny wyłącznik centralny.

W opinii konstruktorów TMG Yaris R1A ma szanse przed końcem roku stać się pierwszym na świecie samochodem, homologowanym przez FIA w kategorii R1A (do 1400 cm³). Upoważnia to do udziału w regionalnych, krajowych i międzynarodowych zawodach różnych stopni, aż po rajdowe mistrzostwa świata.

Nową konstrukcję Toyoty czeka publiczny debiut w niemieckim rajdzie ADAC - dziewiątej rundzie WRC. Rajdowy yaris pojedzie jako „pojazd zerowy”, jadąc z prędkością bliską maksymalnej, by zweryfikować warunki drogowe i zapowiedzieć rozpoczęcie każdego z etapów.

Samochód poprowadzi Isolde Holderied, która startowała w rajdowych mistrzostwach Niemiec jako kierowca fabryczny TMG. Towarzyszyć jej będzie Herbie Hossbach.