Kryzys sprawił, że niewielkie auta miejskie zyskują dużą popularność na całym świecie, a sprzedaż i popyt na samochody tego typu wciąż rośnie. Jednym z powodów jest niskie zużycie paliwa, którego aktualne ceny raczej nie myślą o zejściu z tonu…

Chevrolet rozpoczął sprzedaż modelu spark na polskim rynku już na początku 2010 roku, a teraz amerykański oddział Chevroleta wprowadza do oferty ten model, który do tej pory trafił do ponad 600 000 klientów na całym świecie.

Jakie szanse ma mały chevy w kraju, w którym jego silnik jest mniejszy od porcji frytek? Czas pokaże…

Pewne jest to, że gusta kierowców i ich potrzeby zmieniały się w poszczególnych regionach świata od czasu debiutu rynkowego sparka w 2009 roku. Oto kilka faktów na temat tego modelu:

- W Polsce klienci najczęściej wybierają Sparka w kolorze czerwonym lub zielonym.

- Spark jest najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w Indiach, natomiast w Korei ulubionym kolorem nadwozia wybieranym przez klientów jest różowy.

- W Ameryce Południowej spark postrzegany jest jako symbol statusu osób robiących karierę.

- W Europie spark cieszy się największą popularnością we Włoszech.

- W Afryce ulubionymi kolorami wybieranymi przez nabywców sparka są czerwony, zielony i niebieski.

- Spark stanowi 40 procent wszystkich modeli koncernu General Motors sprzedawanych w Libanie.

- W porównaniu do pierwszej połowy 2011 roku, w czasie pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedaż sparka w Polsce wzrosła o 83 proc. i był to największy wzrost w segmencie, który w tym czasie urósł o 15 proc.