Oprócz wyróżnienia "Concorso d'Eleganza Best of Show" przyznanego przez międzynarodowe jury oraz równie cennej nagrody publiczności, Alfa Romeo 6C 1750 GS zdobyła także Złoty Puchar "Coppa d'Oro" przyznany w wyniku głosowania zgromadzonej publiczności oraz laury o nazwie "Trofeo BMW Group" i "Trofeo BMW Group Italia".

Alfa Romeo 6C 1750 GS to szczególnie rzadki egzemplarz coupé wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych "konkursów elegancji". Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.

W latach 1929-1933 Alfa Romeo wypuściła serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych, jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowana przez Vittorio Jano, AR 6C 1750 pokazana została publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat była ulepszana i modernizowana w ramach sześciu kolejnych serii produkcyjnych. Pojazdy te były z reguły oferowane, jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe - w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych. 

Zgromadzona publiczność w Villa d'Este również zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C.

Prototypowa AR 4C to dwumiejscowe coupé z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra.