W Europie sprzedano ich łącznie 423 tys. egzemplarzy. Liczby te czynią z Toyoty najbardziej doświadczonego i zaangażowanego w motoryzację hybrydową producenta samochodów.

Samochody hybrydowe według Toyoty to połączenie zalet silnika benzynowego i elektrycznego, których wzajemne uzupełnianie się stanowi najbardziej optymalną technologię łączenia dwóch rodzajów napędu. W przeciwieństwie do samochodów hybrydowych innych producentów, modele Toyoty mogą poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego, co zapewnia bezgłośną pracę, zerowe zużycie paliwa i zerową emisję szkodliwych substancji.

Historia samochodów hybrydowych Toyoty trwa już 15 lat. W sierpniu 1997 r. koncern zaprezentował hybrydowy prototyp coaster, zaś w grudniu 1997 r. przedstawił model prius - pierwszą na świecie masowo produkowaną hybrydę. Sprzedaż priusa w Europie, Ameryce Północnej i innych rejonach świata rozpoczęła się w 2000 roku.

Premierze drugiej generacji priusa w roku 2003 towarzyszyło wprowadzenie w pełni hybrydowej technologii Toyoty w pojazdach takich jak minivany, samochody klasy SUV, sedany z napędem na tylną oś i kompaktowe hatchbacki. Szczególne uznanie klientów na całym świecie zyskał wprowadzony w maju 2009 r. Prius trzeciej generacji, lawinowo zwiększając zainteresowanie modelem klientów na całym świecie. W efekcie tego, w lutym 2011 r. łączna światowa sprzedaż hybrydowych pojazdów TMC przekroczyła 3 miliony egzemplarzy.

W Europie oferta w pełni hybrydowych samochodów Toyoty obejmuje modele prius i auris hybrid, do których wkrótce dołączy toyota yaris hybrid - dwa ostatnie produkowane są w europejskich zakładach firmy. Jeszcze w tym roku Toyota wprowadzi do sprzedaży modele toyota prius+ i prius plug-in hybrid.

Toyota pracuje nad dalszym rozszerzeniem gamy pojazdów hybrydowych i oferty ich sprzedaży w kolejnych krajach i regionach świata.

W tym roku sprzedaż pojazdów hybrydowych stanowiła 15 proc. całości światowej sprzedaży pojazdów tej japońskiej marki, zaś w Europie samochody w pełni hybrydowe stanowią 10 proc. sprzedaży samochodów Toyota i Lexus.

Według obliczeń TMC, hybrydy Toyoty pozwoliły uniknąć emisji około 26 milionów ton dwutlenku węgla - uważanego za przyczynę zmian klimatycznych - który zostałby wyemitowany przez samochody z klasycznymi silnikami benzynowymi o podobnej wielkości i osiągach (okres od 1997 roku do 30 kwietnia 2012r.). Ilość zaoszczędzonego paliwa, około 9 miliardów litrów, odpowiada całkowitemu rocznemu zużyciu benzyny i oleju napędowego w kraju takim jak Belgia w roku 2010.

W roku 2012 Toyota Motor Europe zamierza zwiększyć udział w pełni hybrydowych samochodów Toyota i Lexus w całości sprzedaży do 14 proc.