Nadjeżdża mercedes citan! Niemiecki producent chwilę po tym jak pochwalił się szkicami tego nowego dostawczaka zdecydował się opublikować zdjęcia auta w wersji produkcyjnej. Przypominamy, że pojazd ten został opracowany przy współpracy z inżynierami Renault-Nissan.

Oficjalną prezentację nowego modelu zaplanowano na wrzesień 2012 roku, podczas międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. 

Citan dostępny będzie jako blaszany furgon, wersja osobowa i odmiana Mixto. Gama furgonów obejmuje aż trzy warianty długości nadwozia: 3,94 m, 4,32 m oraz 4,71 m. 

Pięciomiejscowego citana mixto wyposażono w składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi. Model bazuje na najdłuższej wersji nadwoziowej (4,71 m). 

Odmiana osobowa również mieści w kabinie pięć osób i na życzenie może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie do wersji mixto, występuje ona jednak z nadwoziem o długości 4,32 m.

Zależnie od modelu, citan występuje w trzech wersjach ładowności. Dopuszczalna masa całkowita modelu sięga 2200 kg.

O bezpieczeństwo zadba systemem stabilizacji toru jazdy ADAPTIVE ESP rozpoznającym zmiany obciążenia pojazdu, ABS, układ kontroli pod- i nadsterowności VDC (Vehicle Dynamic Control), układ kontroli trakcji TCS (Traction Control System) oraz systemem zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR. 

Na liście seryjnego wyposażenia kierowcy dostana także asystenta ruszania, automatyczne światła do jazdy dziennej, regulowaną wysokość mocowania pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Citan w wersji osobowej jest bogatszy o poduszkę powietrzną dla pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. 

W wersji furgon, kierowcę i pasażera przed przesunięciem lub przewróceniem ładunku chroni pełna ścianka działowa. Dodatkowe zaczepy pomagają zabezpieczyć przewożone przedmioty, a wykładzina i panele z tworzyw sztucznych chronią przedział bagażowy przed uszkodzeniami.
Silniki? Trzy turbodiesle o mocy od 75 KM do 110 KM oraz doładowany benzynowiec, który produkuje 114 KM. Jednostki mogą być łączone z pięcio- lub sześciobiegową przekładnią manualną.

Wersja benzynowa zostanie standardowo wyposażona w pakiet wydajnościowy BlueEFFICIENCY (opcjonalny dla wersji wysokoprężnych). Zawiera on funkcję ECO start/stop, system zarządzania alternatorem i opony o mniejszych oporach toczenia.