Fiat viaggio to najnowsze dzieło projektantów z Centro Stile Fiat Group w Turynie. Czterodrzwiowa, pięciomiejscowa nowość jest zbudowana w oparciu o platformę CUSW (Compact US Wide), na której bazuje również nowy dodge dart (debiutował w styczniu 2012 r. podczas Detroit Motor Show). 

Przypominamy, że pierwowzorem dla CUSW była z kolei tzw. Compact Architecture, której oryginalna koncepcja opracowana była dla Alfy Romeo Giulietty.

Wymiary? Od przedniego do tylnego zderzaka jest 4679 mm. Szerokość - 1850 mm. Rozstaw osi 2708 mm zapowiada całkiem przestronne wnętrze. Mocy dostarczy turbobenzynowy silnik 1.4 Tjet o dwóch wariantach - 120 KM i 150 KM. Jednostka będzie łączona z 5-stopniową skrzynią biegów lub z najnowszą dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) konstrukcji Fiat Powertrain.

Viaggio (po włosku oznacza podróż, a w języku chińskim Fei Xiang, czyli sztukę latania)to pierwszy wspólny projekt Fiata i Chryslera - mądre głowy wymyśliły sobie, by dać kierowcom na całym świecie samochód, który po nieznacznych modyfikacjach podyktowanych wymogami rynku będzie właściwie identyczny pod każdą szerokością geograficzną. 

Czy w ten sposób włoski producent przygotowuje nas na następcę bravo? Czas pokaże… Wiadomo, że viaggio będzie gwiazdą Fiata w czasie salonu samochodowego w Pekinie. Impreza rusza 23 kwietnia 2012 roku. 

Nowy sedan Fiata będzie pierwszym samochodem produkowanym przez zakład Gac-Fiat World Class Manufacturing w mieście Changsha (prowincja Hunan). Linie produkcyjne ruszają już w lipcu, a sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale 2012 roku.