Honda U3-X posiada układ kontroli równowagi znany z robota Asimo: specjalny czujnik wykrywa stopień pochylenia urządzenia w oparciu o zmianę obciążenia zaaplikowaną przez użytkownika i ustala jego zamiary odnośnie prędkości i kierunku jazdy. W oparciu o uzyskane dane, system w precyzyjny sposób przywraca urządzenie do pionowej pozycji, co pozwala w prosty sposób uzyskać płynne i zwinne ruchy.

Honda opracowała pierwsze na świecie wielokierunkowe koło napędowe, umożliwiające przemieszczanie się we wszystkich kierunkach - na wprost, do tyłu, w bok i na ukos. Układ ten składa się z wielu napędzanych kół o małej średnicy, które połączono ze sobą rzędowo, co tworzy jedno koło o dużej średnicy.

Urządzenie porusza się do przodu i do tyłu poprzez wprawienie w ruch dużego koła, podczas gdy uruchomienie małych kół powoduje przemieszczenie się w bok. Połączenie tych ruchów umożliwia wykonanie ruchu na ukos.

Połączenie układu kontroli równowagi z systemem wielokierunkowego koła napędowego pozwoliło na uzyskanie zwartego układu w stylu jednokołowego urządzenia. Co więcej, w samonośnym nadwoziu jest składane siedzenie, podnóżek oraz obudowa konstrukcji pełniąca także rolę ramy. Wszystko to wpływa na uzyskanie niskiej masy własnej urządzenia oraz pozwala na jego łatwy transport. To urządzenie osobistej mobilności zostało zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu w takich miejscach, jak muzea, lotniska czy centra handlowe.

Honda zaprezentuje U3-X na wystawie "GETTING AROUND: Miasto, mobilność i architektura" organizowanej w paryskim muzeum Cit, de l'Architecture et du Patrimoine w dniach od 4 kwietnia do 26 sierpnia 2012 roku.