Jestem przekonany, że sprzedaż 1249 sztuk nowych Chevroletów w marcu zapewni nam utrzymanie miejsca w pierwszej 10. najpopularniejszych marek w Polsce - powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland.

Reklama

Według danych CEP w styczniu Chevrolet zajął 9. miejsce pod względem wielkości sprzedaży z wynikiem 1272 sztuk, a miesiąc później znalazł się na 10 pozycji, osiągając sprzedaż w wysokości 1086 egzemplarzy.

W marcu 2012 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 1249 sztuk - jest to wzrost aż o 82 proc. w porównaniu do wyników w marcu 2011 r. (686 sztuk).

Jakie auta kupują kierowcy nad Wisłą? Najpopularniejszym modelem jest aveo. Łącznie z salonów Chevroleta wyjechało 592 egzemplarzy tego auta (w tym modele aveo classic i nowe aveo) to 55 proc. więcej niż w marcu 2011 roku.

Reklama

Na drugie miejsce, zajmowane dotychczas przez model spark, awansował cruze z wynikiem 248 sprzedanych egzemplarzy - jest to o 80 proc. więcej niż wyniósł wynik sprzedaży w marcu 2011.

Spark, który w ciągu ostatniego miesiąca był trzecim najczęściej kupowanych modelem Chevroleta, znalazł 184 nabywców, czyli o 95 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Chevrolet chwali się, że rekordowy wzrost sprzedaży zanotował siedmiomiejscowy van orlando, który w marcu został sprzedany w liczbie 166 sztuk - o ponad 300 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.

Reklama

W pierwszym kwartale tego roku łącznie sprzedanych zostało w Polsce 3537 sztuk nowych chevroletów. Oznacza to 59 proc. wzrost w stosunku to analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy Chevrolet sprzedał 2223 auta.

Najpopularniejsze modele w gamie Chevroleta w pierwszych trzech miesiącach tego roku to aveo classic i nowe aveo, które osiągnęły łącznie sprzedaż na poziomie 1741 sztuk, spark z wynikiem 647 egzemplarzy oraz cruze, który został sprzedany w liczbie 602 egzemplarzy.

Przypominamy, że wczesnym latem pojawi się chevrolet malibu, a jesienią cruze kombi.

Ciekawostką jest to, że do tej pory polscy kierowcy zamówili sobie ponad 20 sztuk chevroleta camaro (maszyny z tylnym napędem, silnikiem V8 o pojemności 6.2 l i mocy 405 KM (z automatem) lub mocy 432 KM w przypadku samochodu z manualną sześciostopniową skrzynią biegów). To bardzo dobry wynik. W Polsce ten sportowy wózek jest dostępny w obu wersjach nadwozia - coupé i kabriolet. Auto z roku modelowego 2012 w wersji coupé kosztuje już od 199 900 zł, a kabriolet od 224 900 zł. Polscy kierowcy do tej pory najczęściej interesowali się camaro w wersji coupé z automatyczną skrzynią biegów w kolorze czarnym.

Konkurencja? W Polsce nie ma oficjalnej sprzedaży forda mustanga czy dodga challengera. Silnik V8 można mieć ze stajni BMW, Mercedesa czy Audi... ale tam rozmowa zaczyna się od zupełnie innych pieniędzy - od ok. 400 tys. zł.