Rzeźba zaprojektowana przez Christiana Gonzenbacha zwyciężyła w konkursie sztuki zorganizowanym przez Chevroleta z okazji stulecia istnienia firmy.

Reklama

Międzynarodowe jury wybrało projekt Gonzenbacha jako najlepszy spośród czterech niezwykle kreatywnych prac zgłoszonych do konkursu przez pozostałych uczestników, którymi byli: Lang/Baumann, Costas Varotsos oraz Olivier Mosset i Sylvie Fleury. Inspiracją dla 5-metrowego popiersia Chevroleta była historia człowieka, którego nazwisko stało się znane na całym świecie. Abstrakcyjna rzeźba zostanie poddana próbie czasu, przyciągając uwagę przyszłych generacji. Jej lustrzana powierzchnia odzwierciedla dynamiczną osobowość Louisa Chevroleta oraz życie otaczającego ją miasta.

Zwycięskie dzieło upamiętnia stulecie istnienia jednej z najbardziej znanych marek motoryzacyjnych na świecie i wyraża wartości, z których w 140 krajach świata słynął Chevrolet oraz założyciel marki: pionierski duch innowacji, optymizm i pasja pozwalająca wykorzystywać każdą nadarzającą się w życiu sytuację.

Przedsięwzięcie Chevrolet Centennial Artwork kończy serię inicjatyw upamiętniających setne urodziny czwartej największej marki motoryzacyjnej na świecie.