Firma EurotaxGlass’s przygotowała zestawienie utraty wartości samochodów kompaktowych dla pięciu państw - Francji, Niemiec, Włoch, Polski i Hiszpanii.

W zestawieniu obok popularnych przedstawicieli marek niemieckich, francuskich i z Japonii, pojawił się nowy kompakt koreańskiego producenta. Wynik? Hyundai i30 nowej generacji utrzyma zdecydowanie wyższą wartość w określonym przedziale czasu i po przejechaniu określonej liczby kilometrów, w porównaniu do swoich największych rywali.

i30 nowej generacji ma być zdecydowanie lepszą inwestycją w porównaniu z głównymi konkurentami dla kierowców niemieckich. Według Eurotaxu wersja samochodu z silnikiem 1,4 Diesel zachowa 46% jego pierwotnej ceny, po trzech latach i 60 000 km, wyprzedzając takich dotychczasowych liderów segmentu, jak: Ford Focus (42%), Peugeot 308 (40%) i Toyota Auris (42 %). Również wersja z 1,4-litrowym silnikiem benzynowym nowego i30 (45%) wyprzedza swoich konkurentów - Ford Focus (42%), Peugeot 308 (37%), Toyota Auris (41%).

Procenty podane przy każdym modelu to wartość rezydualna - liczba mówi nam za jaki procent ceny zapłaconej w salonie będzie można auto sprzedać po 3 latach eksploatacji.

Równie dobre prognozy na korzyść nowego wcielenia i30 Eurotax przewiduje dla Polski i Hiszpanii, uznając go liderem pod względem wartości rezydualnej w segmencie C.

Polska
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku polskim.

Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 43 proc.
Peugeot 308 - 42 proc.
Toyota Auris - 46 proc.

Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Ford Focus - 45 proc.
Peugeot 308 - 43 proc.
Toyota Auris - 49 proc.

Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km

Niemcy

Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku niemieckim.

Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 45 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 37 proc.
Toyota Auris - 41 proc.

Silnik Diesla
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 40 proc.
Toyota Auris - 42 proc.

Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km

Francja 

Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku francuskim.

Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 43 proc.
Ford Focus - 41 proc.
Peugeot 308 - 40 proc.
Renault Megane - 39 proc.

Silnik Diesla
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 44 proc.
Peugeot 308 - 42 proc.
Renault Megane - 41 proc.

Źródło: L’Argus, 36 miesięcy, 75 000 km

Włochy

Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku włoskim 

Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 46 proc.
Opel Astra - 46 proc.
Peugeot 308 - 41 proc.
Renault Megane - 45 proc.

Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Opel Astra - 45 proc.
Peugeot 308 - 39 proc.
Renault Megane - 42 proc.

Źródło: Quattroruote, 36 miesięcy, 75 000km

Hiszpania 

Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku hiszpańskim

Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 42 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 39 proc.
Toyota Auris - 39 proc.

Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Ford Focus - 47 proc.
Peugeot 308 - 44 proc.
Toyota Auris - 44 proc.

Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km

Wyniki badań opublikowały francuska gazeta motoryzacyjna L'argus oraz włoska Quattroruote.