Wymiary nowej wersji kombi - szerokość (1877 mm) oraz rozstaw osi (2909 mm) są identyczne jak w modelu XF. Pozostałe wymiary są bardzo zbliżone, m.in. długość 4966 mm, większa o jedynie 5 mm. 

XF Sportbrake oferuje 550 litrów, a maksymalna objętość po rozłożeniu tylnych siedzeń wynosi 1675 mm. Maksymalna długość ładunkowa to prawie 2 m. 

Tylne fotele można złożyć pociągając za dźwignię w bagażniku. Ilość miejsca na tylnej kanapie wzrosła w porównaniu do standardowej wersji o 48 mm. W klapie bagażnika zamontowano oświetlenie LED – to dla ułatwienia pakowania w nocy. 

W każdym modelu Sportbrake zastosowano Adaptive Dynamics System, który kontroluje nastawy zawieszenia i rozkład momentu obrotowego między kołami – dzięki temu nowy kociak ma jeszcze sprytniej pokonywać zakręty przy dużych prędkościach. 

Nowy jaguar w wersji kombi dostępny będzie w dwóch opcjonalnych pakietach stylistycznych: ze sportowym pazurem Aero Pack i Black Pack – zamiast jasnego wykończenia kabiny dostaniemy ciemną kombinację kolorów. 

Moc? Jaguar XF Sportbrake wyposażony będzie m.in. w czterocylindrowy silnik Diesel 2,2 l lub sześciocylindrowy silnik benzynowy 3,0 l, każdy współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.