Między producentami dojdzie także do wymiany akcji. Rynki zareagowały pozytywnie: akcje Peugeot wzrosły o 15 proc.
Rodzina Peugeot, do której należy 30 proc. akcji koncernu, do tej pory za wszelką cenę chciała utrzymać niezależność. Jednak z powodu uzależnienia od europejskiego rynku wyniki firmy stale się pogarszały. W ub.r. jego zyski netto spadły o połowę (do 480 mln euro), a na produkcji samochodów Peugeot poniósł straty. Aby utrzymać płynność, koncern zrezygnował z planów budowy fabryki w Indiach i ograniczył inwestycje w nowe technologie. Taka strategia jednak w dłuższym okresie może prowadzić tylko do pogorszenia wyników.
Tymczasem GM ma kłopoty w Europie. Tu oddział koncernu, Opel, także jest deficytowy. Amerykanie mają nadzieję, że synergia z Francuzami pozwoli im wreszcie wyjść na prostą.