Marka Volkswagen Samochody Osobowe stabilnie rozpoczęła nowy rok. Mimo niepewnej sytuacji na rynkach, przede wszystkim w Europie, dzięki świeżej i innowacyjnej palecie produktów udało się utrzymać sprzedaż na wysokim, zeszłorocznym poziomie - powiedział Christian Klingler z zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W regionie Ameryki Północnej Volkswagen zwiększył liczbę sprzedanych aut do 39 600 (30 400; +30,2 procent). Na największym pojedynczym rynku w tym regionie - w USA, marka przekazała klientom 27 200 pojazdów (18 400), zatem o 47,9 procent więcej, niż w ubiegłym roku. 

W regionie Ameryki Południowej niemiecka marka sprzedała 64.400 osobowych VW (62 400; +3,2 procent). Spadek sprzedaży o 6,9 procent do 174 700 sztuk (187 700) odnotowany został w styczniu w regionie Azji i Pacyfiku. W Chinach (z Hongkongiem) - największym pojedynczym rynku w tym regionie - nabywców znalazło 159 900 samochodów (175 000; -8,6 procent). Powodem zmniejszenia sprzedaży był przypadający w wcześniej niż zazwyczaj chiński Nowy Rok. Natomiast wyraźny wzrost sprzedaży marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała w Indiach: o 42,2 procent do 5800 aut (4000). 

W Europie sprzedaż zwiększyła się o 0,8 procent; do 125 000 sztuk (124 500). Na aktualnie bardzo niestabilnym rynku zachodnioeuropejskim (bez Niemiec) zaobserwowany został lekki spadek sprzedaży - Volkswagen Samochody Osobowe przekazał użytkownikom 69 100 samochodów (71 200; -2,9 procent). Na niemieckim rynku sprzedanych zostało 39 600 pojazdów (43 300; -8,4 procent). 

Wyraźny wzrost sprzedaży odnotowany został natomiast w Europie Środkowej i Wschodniej. W Rosji sprzedaż samochodów osobowych Volkswagen była ponad dwukrotnie większa, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 9300 sztuk (4300; + 118 procent). 

Styczeń był również bardzo dobrym miesiącem dla Volkswagena w Polsce. W porównaniu ze styczniem 2011 roku sprzedaż wzrosła o 27,8 procent - klientom przekazano 1710 samochodów (2011: 1338). Najpopularniejszym modelem był niezmiennie Golf (35,8 procent), drugie miejsce zajęło Polo (26,7 procent), trzecim najchętniej kupowanym modelem był Passat (18,2 procent), czwarte miejsce zajmuje Tiguan (6,4 procent) oraz piąte miejsce Jetta (5,8 procent).

Marka Volkswagen Samochody Osobowe rozpoczęła rok 2012 bardzo dobrym wynikiem sprzedaży w styczniu. Zanotowaliśmy wzrost o niemal 30 procent. Udział marki w polskim rynku rejestracji wyniósł 6,41 procent. Po dobrym początku spoglądamy z optymizmem w przyszłość - skomentował Karol Obiegły, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w styczniu wzrost sprzedaży o 10,5 procent, przekazując klientom 39 500 lekkich samochodów użytkowych (2011: 35 700). W Niemczech nabywcy odebrali 8800 samochodów (7500; +18,5 procent). Bardzo dobrze wyglądała sytuacja również w pozostałej części Europy - sprzedaż w całej Europie wzrosła do 23 300 sztuk (21 100; +10,6 procent).

Zdecydowanie wzrosła w sprzedaż w Polsce, w styczniu 2012 klientów znalazło 380 samochodów użytkowych Volkswagena, to o 27,1% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.