Biało-czerwoni, którzy startują pod barwami Lotos Dynamic Rally Team prowadzą po przejechaniu czterech odcinków specjalnych (134,7 km) w klasyfikacji PWRC oraz są najlepsi wśród samochodów grupy N.

"Jest to mój debiut w Rajdzie Monte Carlo i jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem. Pierwszy raz jechałem mając założony slik na prawą stronę, a kolce na lewą stronę auta. Ten kompromis oponiarski, to sposób na szybsze pokonanie trasy odcinka, który w połowie pokryty był śniegiem i lodem, podczas gdy w drugiej pozostawał asfaltowy. Nie zapominam jednak o tym, że celem jest wywiezienie stąd maksymalnej liczby punktów. Przed nami jeszcze 4 dni zmagań i mobilizacji na najwyższym poziomie" - skomentował Kościuszko.

Reklama

W klasyfikacji generalnej Polak do prowadzącego Loeba stracił 3.02,1. Francuz nad drugim Hiszpanem Danielem Sordo ma ponad minutę przewagi.

W czwartek na zawodników czekają trzy różne odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie o łącznej długości 131,76 km. W sumie, w ciągu pięciu dni, kierowcy będą mieli do przejechania 433 km rozłożone na 18 odcinków specjalnych. Ceremonia kończąca zmagania w legendarnej asfaltowej imprezie, która powróciła do kalendarza mistrzostw świata po trzech latach, odbędzie się tradycyjnie w samym Monte Carlo.

Reklama

Pierwszy Rallye Automobile Monte Carlo został zorganizowany w 1911 roku przez księcia Monako Alberta I. To najstarszy kontynuowany cyklicznie do dzisiaj rajd samochodowy na świecie; jest starszy o 10 lat od następnej w kolejności imprezy tego typu - Rajdu Polski.

Wyniki Rajdu Monte Carlo (po pierwszym dniu):

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 1:30.30,1 2. Daniel Sordo (Hiszpania/Mini Cooper) strata 1.04,2 3. Petter Solberg (Norwegia/Ford Fiesta) 1.05,2 4. Sebastien Ogier (Francja/Skoda Fabia) 2.21,1 5. Jewgienij Nowikow (Rosja/Ford Fiesta) 2.26,5 6. Mikko Hirvonen (Finlandia/Citroen DS3) 2.30,0 ... 17. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Evo X) 3.02,1