Hydropneumatyczne zawieszenie, niepowtarzalna, aerodynamiczna karoseria, dach z tworzyw sztucznych, pleksiglasowa tylna szyba - to wyjątkowy citroen DS. Bogini światowej motoryzacji z połowy ubiegłego stulecia. Teraz jej duch wstaje z popiołów… 

Citroen po tym jak w 2009 roku ogłosił powrót DS każdym kolejnym modelem z nowej linii staje do pojedynku z Audi, BMW czy Mini, czyli markami które zjadły zęby na dogadzaniu kierowcom na całym świecie. Po DS3 i DS4 przyszła kolej na DS5 - francuski producent właśnie ujawnił ceny swojej nowości, którą celuje w np. w audi A4.

Nad Wisłą DS5 będzie oferowany w trzech poziomach wyposażenia (Chic, So Chic i Sport Chic), do wyboru z dwoma silnikami benzynowymi (1.6 Turbo 155 KM lub 200 KM) i dwoma wysokoprężnymi (1.6 HDi/110 KM, 2.0 HDi/160 KM). Ale to nie wszystko...


Citroen DS5 to pierwszy model tej francuskiej marki korzystający z technologii full-hybrid diesel Hybrid4 (200 KM, napęd na 4 koła, jazda po mieście w trybie elektrycznym, funkcja boost przy przyspieszeniu; cena od 143 200 zł). Wymiary - 4,52 m długości, 1,85 m szerokości, pojemność bagażnika do 465 litrów.

Wnętrze pachnie luksusem i technologią. Jedno wciśnięcie przycisku "start" i kabina nabiera życia - przezroczysty panel systemu Head-Up Display wysuwa się i wyświetla w kolorze, w polu widzenia kierowcy, najważniejsze informacje związane z jazdą (prędkość, informacje z regulatora/ogranicznika prędkości czy też instrukcje systemu nawigacji).

W wersji bazowej Chic luksusowy citroen jest wyposażony m.in. w elektryczny hamulec postojowy, automatycznie włączane reflektory i wycieraczki przednie, radio CD MP3 z bi-tunerem oraz gniazdem USB, citroën eTouch, obręcze kół ze stopów lekkich 17 cali oraz chromowane elementy nadwozia. Bezpieczeństwo to systemy ABS, BAS, EBD, ESP, system kontroli trakcji oraz poduszki powietrzne (przednie kierowcy i pasażera; boczne i kurtynowe).

DS5 pojawi się na polskim rynku wiosną 2012. W wyjściowej wersji Chic z silnikiem 1.6 e-HDi 110 MCP ma kosztować 99 900 złotych.