Volkswagen w Nowy Rok wjeżdża z piskiem opon! Niemiecki koncern ogłosił właśnie, że od 2 stycznia 2012 w polskich salonach będą dostępne dwa nowe modele VW - polo GTI oraz specjalna, jubileuszowa wersja golfa GTI - Edition 35.

Polo GTI napędzane jest silnikiem TSI o pojemności 1.4 litra z kompresorem i turbosprężarką o mocy 180 KM. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest przednia oś, 7-stopniowa przekładnia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS), która pilnuje trakcji na zakrętach.

Najbardziej sportowy i pikantny - po prostu najlepszy model polo waży 1269 kilogramów. To oznacza, że mocny silnik w małej karoserii przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h.

Zdaniem niemieckich inżynierów nowe ogniste polo jest najoszczędniejszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,9 litra na 100 kilometrów. Poprzedni model polo GTI, wyposażony jeszcze w 1,8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra.


Seryjna 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG poza w pełni automatycznym trybem, pozwala także na manualną zmianę przełożenia - lewarkiem lub łopatkami na kierownicy.

Wyposażenie? Niczego mu nie brakuje. Seryjnie polo GTI wyposażone jest w ESP wraz z XDS, centralny zamek, klimatyzację, radio z CD, kierownicę obszytą skórą z łopatkami do zmiany biegów, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz dodatki zarezerwowane tylko dla GTI m.in.: czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza w przednim spojlerze o strukturze plastra miodu, rozszerzenia na progach, tylny spojler, 17-calowe koła ze stopu metali lekkich Denver i podwójna końcówka rury wydechowej. Tak przyrządzone ciastko z piekarni VW kosztuje 76 390 zł.

Jeśli ktoś woli większe i bardziej pikantne dania dla tych Volkswagen przygotował golfa GTI Edition 35...


Przypominamy, że pierwszy golf GTI pojawił się w 1976 roku. Wtedy raczej nikt nie sądził, że 35 lat później model ten będzie miał rzeszę fanów, że silniki osiągną moc ponad 200 KM, i że do 2011 roku sprzedanych zostanie niemal dwa miliony egzemplarzy. Przez 35 lat istnienia trzy literki GTI sprawiły, że gorący kompakt VW stał się autem kultowym - można powiedzieć, że funkcjonuje jako niezależna marka.

Razem z polo GTI do polskich salonów wjeżdża także golf GTI Edition 35. Kierowca dostaje pod nogę moc 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja) w efekcie ten najmocniejszy golf GTI rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy. Samochód ma spalać 8,1 l/100 km, wersja z DSG jest jeszcze oszczędniejsza - 8 l/100 km.

Czym GTI 35 różni się od seryjnego GTI? Oto krótki opis… Logo z liczbą "35" zobaczysz na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i na siedziskach. Do kluczyków jest przyczepiony metalowy breloczek związany z urodzinami gorącego golfa.

Cena?


Seryjnie samochód ten wyposażony jest także w ESP, boczne i czołowe poduszki powietrzne, kurtyny oraz poduszkę kolanową, reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, automatyczną klimatyzację, radio CD z czytnikiem MP3, kierownicę z tłumem przycisków oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Watkins Glen.

Podobnie jak w klasycznym Golfie, także dla GTI Edition 35 dostępny jest opcjonalny pakiet 990 w cenie 990 zł, który obejmuje m.in. Radio RCD 310 z czytnikiem MP3 i z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie radia, autoalarm z niezależnym zasilaniem, podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów. Golf GTI Edition 35 z manualną skrzynią biegów kosztuje 113 690 zł, wersja z DSG - 121 590 zł.