Mercedes pochwalił się najnowszą limuzyną - to klasa E 300 BlueTEC HYBRID. Auto wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, połączony z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie zaledwie 4,2 l/100 km. Zdaniem Niemców to najoszczędniejsza limuzyna na świecie.

Reklama

Także benzynowa V-szóstka o mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm pod maską klasy E 400 HYBRID korzysta z pomocy 27-konnego silnika elektrycznego.

Inne / Daimler AG - Global Communicatio

Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują. Hybrydowe klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu - wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development.

Reklama

Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku.

Inne / Daimler AG - Global Communicatio

Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.