W polskich salonach Volkswagena można już składać zamówienia na najnowszy model niemieckiej marki - mały, miejski samochód: up!. Polacy do wyboru dostają trzy wersjie: podstawową take up!, wersję nastawioną na komfort - move up! i najbogatszą - high up!. W chwili wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa modele bazujące na wersji high up! - to up! black i up! white. 

Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra najnowszy VW powinien w mieście czuć się jak ryba w wodzie. Rozstaw osi nowego modelu to 2,42 m, zaś koła stoją niemal na końcach auta (krótkie zwisy) - takie rozwiązanie pozwala spodziewać się przestronnej kabiny. Od asfaltu po czubek dachu jest 1,48 metra. 

Bagażnik niczego sobie - 251 litrów to zdaniem twórców, znacznie powyżej średniej w tej klasie aut. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 951 litrów.

W modelu up! zadebiutuje nowa generacja jednolitrowych trzycylindrowych silników benzynowych. Moc - 60 KM i 75 KM. Jak zapewniają niemieccy inżynierowie średnie zużycie paliwa na 100 km w wersji BlueMotion Technology (m.in. system start-stop) wynosi 4,2 l (60 KM) i 4,3 l (75 KM). 


Chwilę później pojawi się silnik zasilany LPG o mocy 68 KM. Średnie zużycie gazu powinno wynosić 3,2 kg/100 km. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.

Zdaniem ludzi z VW up! to pierwszy "maluch" z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim (opcja). System aktywuje się automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji.

Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia.

Cena bazowego modelu to 31 290 zł. Auto jest seryjnie wyposażone m.in. w ESP, 4 poduszki powietrzne, światła do jazdy dziennej i wspomaganie kierownicy.

Bogatsza wersja move up!, której cena wynosi 34 390 zł, w wyposażeniu seryjnym oferuje dodatkowo m.in. centralny zamek sterowany drogą radiową, szyby sterowane elektrycznie, dzieloną kanapę, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz system easy entry. Wnętrze move up! wyróżnia się również specjalnym panelem na desce rozdzielczej.


Najbogatsza wersja high up! kosztuje 39 890 zł, do jej wyposażenia standardowego należą m.in. klimatyzacja, radioodtwarzacz z czytnikiem MP3, podgrzewane fotele, reflektory przeciwmgielne oraz obręcze ze stopu metali lekkich.

Na hollywoodzkiej liście opcji dodatkowych warto zwrócić uwagę na wielofunkcyjne urządzenie maps+more w cenie 1200 zł, które może pełnić funkcje nawigacji, zestawu telefonicznego, komputera pokładowego, czy też trenera oszczędnej jazdy oraz na system awaryjnego hamowania w cenie 850 zł.

Pierwsze samochody będą dostępne pod koniec lutego 2012.