SsangYong Concept XIV-1 (wcześniej zaprezentowany jako XUV-1) - to prototyp, który będzie gwiazdą koreańskiej marki we Frankfurcie. Prototyp wyróżnia się dużymi szklanymi powierzchniami i zaokrąglonymi liniami nadwozia. Szyba czołowa sprawia wrażenie połączonej z szybami bocznymi, które tworzą jednolitą powierzchnię aż do szerokich słupków. Całość przykrywa w pełni przeszklony dach. 

We wnętrzu zastosowano nowy układ foteli 1+1+2 lub 1+3. Kabina została wypełnione najnowszymi gadżetami - stąd nazwa Concept XUV 1, czyli Excellent User Interface Vehicle 1 (pojazd z doskonałym interfejsem użytkownika).Wszystkimi istotnymi funkcjami w kabinie można sterować za pomocą urządzeń mobilnych i elektronicznych przyrządów. Do środka ludzie podróżni mogą wsiadać przez odsuwane drzwi.

Kolejną nowością we Frankfurcie będzie produkcyjne wcielenie pikapa SUT-1 (jako prototyp był pokazany pół roku temu w Genewie).


W fazie prototypu SUT 1 Concept miał wymiary podobne do pikapa actyon sports, którego ma będzie następcą - 4985mm długości, 1910 mm szerokości, 1755 mm wysokości. Rozstaw osi - 3060 mm.

Pod maską konceptu umieszczono nowy dwulitrowy turbodiesel - 2.0/155 KM. Całe 360 Nm momentu obrotowego kierowca dostanie od 1500 do 2800 obr/min. Silnik oddawał moc przez 6 biegową skrzynię manualną lub automatyczną. Takiej jednostki można spodziewać się w wydaniu seryjnym.

Nowego SsangYonga z tarapatów wyciągnie napęd na 4 koła. W Europie samochód powinien pojawić się w sprzedaży na początku 2012 roku.