Nowa generacja hondy civic - jak puzzle zaczyna układać się w całość. Japoński koncern ujawnił kolejne zdjęcia (jeszcze w maskowaniu) i nowe detale dotyczące budowy tego auta...

http://www.youtube.com/watch?v=-6YCXNejeZo

Inżynierowie chwalą się, że civic został zaprojektowany wyłącznie z myślą o europejskich klientach i gruntownie przetestowany na drogach Starego Kontynentu.


Obiecują, że po wielu dniach i nocach prób karoseria auta będzie niezwykle opływowa, co ma przełożyć się na niskie spalanie, niewielki poziom hałasu i stabilność przy wyższych prędkościach. 

http://www.youtube.com/watch?v=LrM4Cg1KbW0

Nad dopracowaniem aerodynamiki pocili się inżynierowie, którzy zostali zagospodarowani do tego projektu ze zlikwidowanego zespołu F1.

Silniki?


Japończycy ujawnili też, że jednym z silników będzie 150-konny turbodiesel 2.2 i-DTEC (znany z acorda), który zostanie połączony z systemem start&stop. Podobno napęd został tak skalibrowany, że średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 4,2 l/100 km.

http://www.youtube.com/watch?v=nZrl20tlJCY

Japoński rywal golfa i spółki zadebiutuje w czasie wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

To będzie już dziewiąta generacja tego hatchbacka. Przypominnamy, że pierwszy w historii civic wszedł do sprzedaży w 1972 roku. Produkcja nowego modelu rozpocznie się pod koniec roku w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon, natomiast na drogach Europy pojawi się on na początku 2012 roku. 

W Swindon będzie także produkowana nowa honda CR-V następnej generacji. Japoński SUV wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią 2012 roku.