Karoseria najnowszej generacji klasy B mierzy 4359 mm długości, 1786 mm szerokości i 1557 mm wysokości (poprzednik: 4273/1777/1603 mm). Średnica zawracania wynosi niespełna 11 metrów.

Auto jest niższe o blisko 50 mm od starej generacji. Dużo niżej, bo aż o 86 mm, zamocowano również siedzisko szofera. W odpowiedzi na prośby kierowców, pozycja za kierownicą stała się bardziej wyprostowana. Zdaniem inżynierów dzięki obniżeniu podłogi, pod względem przestrzeni na nogi (976 mm) model deklasuje nawet klasy E i S. 

Za tylnymi fotelami kryje się bagażnik z możliwością złożenia oparć, dzielonych w proporcji 60:40. Dostępny na życzenie pakiet Easy-Vario-Plus umożliwia przemeblowanie wnętrza i obejmuje wzdłużną regulację tylnej kanapy w zakresie 140 mm (pojemność bagażnika wynosi od 488 do 666 litrów) oraz składane oparcie prawego przedniego fotela.

Początkowo dostępne będą dwie wersje jednostki benzynowej 1,6 - B 180 o mocy 122 KM oraz B 200 o mocy 156 KM. Silniki generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1250 obr./min.
Klasa B dostanie także nowy silnik wysokoprężny 1,8, który w wersji B 180 CDI da kierowcy 109 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI - 136 KM i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min.


Kolejna nowość to dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT z elektryczną pompą oleju, odpowiedzialną za system start/stop. 

Ludzie z Mercedesa chwalą się również tym, że nowa klasa B będzie pierwszym autem kompaktowym na świecie, który zostanie standardowo uzbrojony w radarowy system ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym układem Brake Assist, obniżający ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu.

Jak to działa? W przypadku ryzyka kolizji jeden z systemów ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje układ hamulcowy do hamowania. 

Światowa premiera nowej klasy B odbędzie się podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września). Do europejskich salonów auto trafi w listopadzie.