Mazda odkryła karty. Oto samochód, który zmieści w sobie najnowsze wynalazki japońskich inżynierów…

Najmłodszym dzieckiem tej japońskiej marki jest CX-5. Auto zostało opracowane na bazie samochodu koncepcyjnego o nazwie minagi, który zadebiutował wiosną w Genewie. Teraz producent ujawnił pierwsze zdjęcia i kilka szczegółów dotyczących tego auta…

Pod karoserią CX-5 inżynierowie upchali rozwiązania technologiczne SKYACTIV, w skład których wchodzą najnowsze silniki benzynowe i diesla Mazdy oraz ręczne i automatyczne skrzynie biegów, karoseria i podwozie. Zdaniem swoich twórców te sześć wynalazków ma przynieść znaczne zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla we wszystkich modelach.

Wśród silników, w które wyposażona zostanie mazda CX-5 przeznaczona na rynki europejskie, znajdzie się silnik benzynowy SKYACTIV-G 2.0 oraz silnik wysokoprężny SYACTIV-D 2.2 dostępny w wersjach "Standard Power" oraz "High Power". Każdy z silników charakteryzuje się rekordowym stopniem sprężania wynoszącym 14:1 - jak twierdzą mądre głowy z Japonii ma to przełożyć się na - cytujemy - "niezrównaną wydajność".


Celem stosowania SKYACTIVE jest obniżenie zużycia paliwa w samochodach Mazdy o 30 proc. przed rokiem 2015 (w porównaniu z danymi z 2008 r.). Trzymamy kciuki :)

Informacja dla Greenpeace - docelowa emisja CO2 dla modelu z silnikiem SKYACTIV-D 2.2 wynosi poniżej 120 g/km. Zadowoleni?

CX-5 będzie też pierwszym modelem produkcyjnym, w którym zastosowano nowy motyw projektowy - "KODO - Dusza Ruchu" - po raz pierwszy pokazany w samochodzie koncepcyjnym mazda shinari a także wykorzystany w prototypie minagi.

Mazda CX-5 zadebiutuje podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Sprzedaż rozpocznie się na początku 2012 r.

Poza tym na stoisku Mazdy oprócz CX-5 zostanie zaprezentowana Mazda3 w wersji po faceliftingu. Auto ma bardziej wyostrzone zmysły - powinna dawać więcej frajdy z jazdy. Odświeżona trójka to także zmiany w wykończeniu wnętrza i stylizacji zewnętrznej.