Oto Opel GTC Paris - prototyp kompaktowego hatchbacka o sportowym charakterze. Samochód rozbłyśnie na scenie październikowego salonu samochodowego w Paryżu.

GTC Paris jest także zwiastunem jednego z dwóch nowych samochodów jakie obok znanej już pięciodrzwiowej Astry IV wyprodukuje zakład GM w Gliwicach.

Pierwsze całkowicie nowe nadwozie to właśnie trzydrzwiowa odmiana, która pojawi się 2011 roku, zaś drugie to wersja sedan, przeznaczona głównie na rynki Europy środkowej - premierę przewidziano 2012 r.

"GTC Paris to trzydrzwiowy model stworzony na bazie najnowszej Astry, który przybliża nam jak może wyglądać Astra IV w wersji 3-drzwiowej. Trzydrzwiowa wersja kompaktowego Opla ma być produkowana w zakładzie w Gliwicach - rozpoczęcie produkcji jest zaplanowane na przełom 2011/2012." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

"Chcieliśmy wyrazić najbardziej emocjonalną stronę Opla. Wierzymy, że ten pojazd podkreśla dynamiczny i sportowy charakter naszej marki" - powiedział Mark Adams, wiceprezes Opla odpowiedzialny z stylistykę.

Moc jakiej nie było - czytaj dalej>>>


Ludzie Adamsa przyznają, że inspiracji dla tego pojazdu częściowo czerpali ze słynnej powieści Jonathana Livingston pt. Mewa: "Owa prędkość była czystym pięknem". Efekt? GTC Paris składa się dynamicznych i mocnych linii - całość jest muskularna, śmiała i wyraźna. Oby taki samochód trafił do seryjnej produkcji…

GTC Paris od przedniego do tylnego zderzaka mierzy 4,46 m. Kabinę zaprojektowano dla pięciu osób. Do konstrukcji podwozia Opel wykorzystał tylną belkę skrętną i drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Całość wisi na 21-calowych kołach.

Napęd? Czterocylindrowy silnik 2.0 Turbo z bezpośrednim wtryskiem połączony z sześciobiegową manualną przekładnią i technologią Start/Stop. Wreszcie znamy jego moc - to aż 290 KM (dla porównania poprzednia generacja astry OPC dawała kierowcy 240 KM - to był najmocniejszy seryjny model tego auta). By samochód mknął przez zakręty jak zaczarowany pod podłogę zaaplikowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

W Paryżu Opel poza prototypem trzydrzwiowej Astry pokaże także Astrę Sports Tourer czyli wersję kombi, a także nową Merivę z rozszerzoną serią silników diesla oraz nowe modele w ekologicznej serii exoFLEX.

Nie zabraknie też Ampery - rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opla o wydłużonym zasięgu.