Range Rover Evoque powstał na bazie modelu koncepcyjnego LRX. Zdaniem swoich twórców to najlżejszy i najoszczędniejszy jak dotąd Range Rover wszech czasów - w dodatku osiąga poziom emisji CO2 poniżej 130 g. Inżynierowie Land Rovera twierdzą też, że stworzyli Evoque po to aby zapewnić kierowcom niezapomniane wrażenia z jazdy, łączące w sobie dynamikę i sportowy charakter, doskonałymi osiągami i wyrafinowaniem.

"Ustawiliśmy parametry podwozia i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w Evoque tak, aby zapewnić precyzyjne, szybkie reakcje na ruchy kierownicy przy niskiej prędkości, sprawiając, że samochód ten jest zwinny i doskonale przygotowany do jazdy po mieście. Evoque jest lżejszy i bardziej kompaktowy, dzięki czemu przy większych prędkościach manewry można wykonać szybko i bezbłędnie. Energiczni kierowcy otrzymają takie prowadzenie, jakiego oczekują od sportowego samochodu" - powiedział Murray Dietsch, dyrektor programów Land Rovera.

Evoque będzie pierwszym RR, w którym zamiast standardowego stałego napędu na cztery koła będzie można wybrać opcję napędu na dwa koła (tańszą).

Moc? Brytyjczycy zaoferują turbodiesla 2,2 litra TD4 o mocy 190 KM lub 150 KM. Wersja z napędem na cztery koła w połączeniu z 2,2-litrową jednostką 150 KM ma spalać średnio 5,65 l/100km (emisja 145 g/km CO2).

Najnowszy silnik benzynowy 240 KM Si4 o pojemności 2 litrów, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem swoimi osiągami ma sprawić, że kierowca zakocha się w Evoque.

Range Rover Evoque zadebiutuje oficjalnie 30 września podczas wystawy w Paryżu.