SUV Captiva ukazał się w nowej formie. Samochód będzie jedną z czterech gwiazd Chevroleta podczas salonu samochodowego w Paryżu, czyli już na przełomie września i października...

Auto ma nowo zaprojektowany przód i cały worek ulepszeń zastosowanych we wnętrzu plus nowe silniki i przekładnie. Po staremu pozostały duże możliwości np. aranżowania siedzeń ułożonych w stylu teatralnym w trzech rzędach, które wygodnie pomieszczą nawet siedmiu pasażerów.

Nowa captiva wygląda jakby przed chwilą wyszła z siłowni - napięta sylwetka, przemodelowana i ostro rzeźbiona maska; nowa, szersza, przedzielona osłona chłodnicy - samochód wygląda poważnie. W karoserię osadzono nowe reflektory w kształcie graniastosłupa oraz kierunkowskazy zintegrowane (LED) na zewnętrznych lusterkach.

Jednak najważniejsze zmiany kryją się pod skórą.

Dzięki wprowadzeniu nowego 3.0-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 258 KM z bezpośrednim wtryskiem i zmienną synchronizacją zaworów, Captiva będzie jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku.

Nowe 2.2-litrowe turbodoładowane diesle common rail będą dostępne w wariantach mocy 163 lub 184 KM. Ostatnim silnikiem z nowej linii jest 2.4-litrowa jednostka benzynowa z podwójnym wałkiem rozrządu i zmienną synchronizacją zaworów, dostarczająca 171 KM mocy. Zarówno turbo diesel 2.2, jak i 2.4-litrowy silnik benzynowy będzie można zamówić w wersji napędzanej na przednią oś, a także w wersji z napędem na cztery koła. Samochód rozpędzą nowe przekładnie - manualna lub automatyczna sześciobiegowa.

Pod podłogą przestrojone zawieszenie - dzięki temu samochód powinien sprawniej połykać zakręty i nie wychylać się tak jak poprzednik. Bezpieczeństwa dopilnuje cały alfabet elektronicznych systemów - układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TCS) oraz system wspomagania nagłego hamowania (BAS) w standardzie plus przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Nowość Chevroleta jest wyposażona w Hill Start Assist (układ kontrolujący ruszanie samochodu pod górę), wykluczający stoczenie się z pochyłości oraz elektryczny hamulec postojowy.

Producent nie ujawnił zdjęcia kabiny ale obiecuje lepszy standard wykończenia, w tym zupełnie nowe tkaniny na siedzeniach. Wiadomo, że projektanci wykorzystali kilka nowych elementów, które znajdują się też w innych nowych modelach Chevroleta, m.in. jasnoniebieskie oświetlenie konturowe oraz listwę przednią, która przechodzi w stronę przednich drzwi kierowcy i pasażera, tworząc wrażenie podwójnego kokpitu. Co ważne na pokładzie będzie znacznie ciszej.

Wprowadzenie nowej Captivy do sprzedaży w Europie zaplanowano na wiosnę 2011 r.