Przed wami i-MiEV w europejskiej wersji z kierownicą po lewej stronie (do tej pory nawet do testów dziennikarzy Mitsubishi użyczało auto w wersji japońskiej z kółkiem po prawej stronie). Przypomnimy, że elektryczne autko bezszelestnie rozpędza się do 130 km/h. Zasięg 160 km. Ładowanie w garażu trwa 6 godzin.

W porównaniu do japońskiego i-MiEV, europejska odmiana tego modelu wyróżnia się między innymi nowym stylem przedniego i tylnego zderzaka, co pozwala spełnić europejskie normy. Także na pokładzie zaszły duże zmiany - pojawiła się zmodernizowana konsola środkowa panelu sterowania, samochód będzie też bardziej komfortowy niż dalekowschodni odpowiednik.

Dodatkowo poprawiono poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Pojazd bez dopłaty wyposażony będzie w system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) oraz boczne poduszki i kurtyny powietrzne.

Europejskie wcielenie japońskiego elektrowozu zadebiutuje jesienią na scenie salonu samochodowego w Paryżu. Mitsubishi planuje rynkowy start europejskiej wersji modelu i-MiEV w grudniu bieżącego roku aż w 14 krajach, m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz innych europejskich rynkach w 2011 roku.

Sprzedaż i-MIEV w Polsce rozpocznie się już jesienią bieżącego roku - wtedy poznamy także cenę tego pojazdu.