Peugeot 3008 Hybrid4 jest pierwszym pod słońcem produkcyjnym autem, w którym układ hybrydowy składa się z silnika wysokoprężnego i jednostki elektrycznej. 

Przednią oś napędza 2-litrowy motor HDI o mocy 163 KM. Pod podłogą bagażnika pracuje 37-konny silnik elektryczny, który nakręca tylne koła (także z tyłu kryją się baterie niklowo-metalowo-wodorkowe z których jest czerpany prąd i w których magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania). 

Efekt tej francuskiej kombinacji? 200 KM mocy, 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego na czterech kołach (w tym 300 na koła przednie produkuje silnik HDI, a 200 na tylne daje jednostka elektryczna).

Inżynierowie Peugeota twierdzą, że hybrydowe 3008 potrzebuje zaledwie 3,8 litra oleju napędowego na każde 100 kilometrów.

Kierowca francuskiej nowości będzie mógł nią podróżować w jednym z czterech trybów układu hybrydowego. Kiedy przełącznikiem na desce rozdzielczej wybierze ustawienie Auto wówczas komputer 3008 będzie zaprogramowany tak by samoczynnie decydować, kiedy włączyć silnik elektryczny. 

Tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) - jazda wyłącznie na prąd, przy niskich prędkościach (kręcenie się po mieście), jednak kiedy szofer wdepnie gaz wówczas do akcji wkracza także turbodiesel.

4WD - oda silniki działają tak by zapewnić napęd na cztery koła. Producent obiecuje, że auto świetnie poradzi sobie na śliskich, mokrych, błotnistych i wyboistych drogach.

Sport - skrzynia biegów szybciej zmienia przełożenia przy wyższych obrotach. Oba silniki są zwarte i gotowe - elektronika odpowiednio zarządza napędem na cztery koła tak by optymalnie wykorzystać ich moc (eliminuje poślizg kół).

Efekt? Przyspieszenie do 100 km/h w 8,8 sekundy, prędkość maksymalna 209 km/h. 

Peugeot 3008 Hybrid4 zadebiutuje na październikowym salonie w Paryżu. Pierwsze auta trafią do sprzedaży w 2011 roku.